Program for Seppalaløpet

Her er en oversikt over når ting skjer på ulike steder i løpet av Seppalaløpet.

FREDAG 20/3:
20.00-22:00: Sekretariatet åpner på Spidsbergseter

LØRDAG 21/3:
09:00-11:00 Deltakere melder seg i sekretariatet. Her utleveres startnummer, tidtakingsbrikker og informasjon. Kontroll av vaksinasjonskort, lisens og betalt startkontingent.

11:00: Kjørermøte. Informasjon om løype, regelverk, sjekkpunkt, tidtaking osv.

13:00: START. Fellesstart for hver klasse. 15 minutters intervall mellom klassene.

Spesielt om Miniseppala: Deltakerne skal ikke kjøre den 15 kilometer lange runden nord for Fv27, men tar til høyre over fylkesvegen og kjører direkte mot sjekkpunkt Remma. Mer info om dette på kjørermøtet lørdag kl. 11:50.

15:00 Første kjørere ventes til sjekkpunktet Remma.
NB: Det tillates IKKE bruk av halm på sjekkpunktet. Deltakerne må evt, bringe med andre typer liggeunderlag for hundene.

18:00 Sosial sammenkomst ved bålet på sjekkpunktområdet.

SØNDAG 22/3:

09:00: Start fra sjekkpunktet. Fellesstart for hver klasse. 10 minutters intervall mellom klassene. Deltakere som ikke rekker starttidspunktet for sin klasse får kjøre ut i løpet av tidsrommet fram til starten for neste klasse, men tidtakingen starter som for deltakernes egen klasse.

11:00: De første deltakerne ventes inn til målgang ved Spidsbergseter.

12.00 Matservering i lavvo ved målområdet.

14:00 Premieutdeling i lavvo ved målområdet.

NB: Endringer i programmet kan bli aktuelt. Sjekk for evt. oppdateringer!