PÅMELDINGSFRIST: 10.03. 2020 kl. 24.00
Startkontigent inkl. deltagerpremie:
- Alle klasser unntatt ”mini-Seppala: kr. 800,-
- Mini-Seppala og turklasse/redusert distanse: kr. 400,-
- NB: Etteranmelding er mulig mot dobbelt startkontingent.
- Arrangør kan ved flytting av arrangement grunnet snøforhold, kreve inntil 50% ekstra startkontingent
Påmelding mailes til Arild Eidsvoll: arild.eidsvold@seppala.no og skal inneholde:
- navn
- klubb
- klasse
- lisensnummer
- hund/rase/navn
- antall tidligere fullførte løp, evt om spannet konkurrerer om spes. pokaler
- tlf/email til lagleder
- Betaling til klubbens kontonr 0530 32 54554
Påmelding uten påført lisensnr (eller opplysning om engangslisens) er ugyldig.
Klasse: For alle klasser gjelder alder fra 17 år fylt senest 31/12 2018.
- Flerspann pulk (3-5 hunder)
- 2-spann pulk
- 1-spann pulk menn
- 1-spann pulk kvinner
- 4-spann slede
- 6-spann slede
- 8-spann slede
- Tur – valgfri kjørestil – samme trase som mini Seppala. Tur klassen teller ikke som fullført Seppalaløp!
- Mini Seppala 15- 20 år turklasse. Her kan det brukes 1 eller 2 hunder. Mini Seppala telles ikke som fullført Seppala løp.
ID-merking og vaksinasjon: Det er krav om at alle hunder er ID-merket og at ID-nummeret er innskrevet i vaksinasjonspapirene. Alle deltagere i aktiv klasse, må levere liste over ID-merking (chip- skjema) på alle hundene som man starter med senest på kjørermøtet. Listen kan gjerne mailes over på forhånd. Chipskjemaer leveres i sekretæriatet.
Kjørermøte og åpningsseremoni er lørdag kl 11:30. i kafeterian på Veldre Sag. Det er obligatorisk for lagleder å møte på lagledermøte. Klubber/kjørere som ikke møter, er selv ansvarlig for å skaffe informasjon gitt her.
Start:
- Start Seppala lørdag 23. mars kl. 13.00 fra Veldre Sag.
- Start Mini Seppala/tur klasse lørdag 23. mars umiddelbart etter Seppala fra Veldre Sag.
- Start Seppala (retur) søndag 24. mars kl. 09.00
- Start Mini Seppala/tur klasse (retur) søndag 24. mars 10 min etter siste startende i Seppala.
- Klassevis start med 10 min startintervall lørdag og 10 min søndag. Aktiv og turklasse starter samtidig med turklassen bakerst.
Mat: Deltakerne i Seppalaløpet (hovedløpet) må ha med all mat til seg selv + til hundene, samt telt, sovepose, liggeunderlag til seg selv og evt. hund, samt kokeutstyr m/brensel.
Mini-Seppala: Mat til hund, liggeunderlag til seg selv og evt. hunden, sovepose. For deltakerne i Mini-Seppala er det innlosjering i stort telt hvor middag og frokost blir servert. Arrangøren stiller med ansvarlig person i teltet, som tar ansvar for deltagerne.
Sjekkpunkt Veldre Sag: Deltakerne overnatter i egne telt. Deltakere i Mini-Seppala tilbys overnatting i lavvo, med servering av middag lørdag og frokost søndag. Deltageren må ha med tjoretau eller kjetting til hunden(e). Det blir ikke utdelt halm!
Statutter og reglement: Se for øvrig løpets statutter på Hundekjørerforbundets netsider www.sleddog.no, under lover/forskrifter, nordisk reglement. For slede-klassene er kjørereglementet for mellom-distanse supplerende reglement til ”nordisk-reglementet”.
Premieutdeling: Premieutdeling vil foregå i kafeterian på Veldre Sag etter at alle løpere er kommet i mål på søndag.
Deltagerpremie til alle
- 1/3 premiering
- Seppalas vandrepokal – til beste aktiv flerspann.
- Vandrepokal kvinner 1spann
- Arild Andersens minnepokal.
- Åse Johnsons’s premie til eldste kvinne som fullfører – uansett klasse
- Robert Sørlies vandre premie til beste slede spann
- Vandrepremie til klubben med flest deltagere